mandag, mai 31, 2010

Om å øve seg

Og det er akkurat det eg held på med for tida.
Eg har lenge ønska meg digitalt speglreflekskamera,
og for ei stund tilbake kjøpte eg meg eit Nikon D3000.
Her er det masse innstillingar å setje seg inn i,
så det vert ein del prøvin g og feiling.
*
I helga prøvde eg meg litt fram med blender og lukketid,
og det vart fort tatt over 500 bilete.
Det er skrekkeleg kjekt når eg kanskje er så heldig å få fram
akkurat den stemningen eg hadde tenkt.
Bilete over vart ikkje så aller verst.
*
Collagen er satt saman av pittelitt av det eg fotograferte i helga.
Eg har også laga meg ein fotoblogg,
og har du lyst til å kikke innom,
så er det HER.
*
I dag er det eit nydeleg ver ute med sol fra skyfri himmel,
og nå får me håpe at det er sommaren som endeleg er komen.
*
Ha ein nydeleg dag du også!!!



11 kommentarer:

Min stil sa...

Nydelige bilder. Morsomt å prøve seg litt fram.
:) Susanne

Mitt hvite hus sa...

Syns du har kalrt dette utrolig bra jeg O=)


nydelige bilder..lek deg og kos deg med kamera... det er moro sant O=))

Smykkas sa...

Det der ser jo virkelig profft ut, spør du meg.

Skal si det er mange som svinger seg med avanserte kameraer for tiden - ihvertfall mine bloggevenner.

Lykke til videre.

Klem

Just a Little Vintage sa...

Flink du er Hilde=), nydelige bilder!!! Lykke til videre med fotograferingen=)!

Klemmer!

Barbros lille atelier sa...

Kjempefine bilder! Så flink du er! Og så flott fotoblogg!

Klem

No.15 sa...

Kjempeflotte bilder du har tatt. :)

Datt sa...

Masse fine bilder, flink! ;)

Vibeke sa...

NYDELIGE bilder, fryd for øyet!

vibeke

GAWO sa...

Gratulerer med nytt kamera. Du har "teken" på komposisjon og farger. Nå må jeg forte meg inn i fotobloggen din og ta en titt der. Litt styr med to blogger synes jeg, men jeg klarer ikke kutte ut en heller. Det er noe med det at en ha holdt på så lenge. Du har holdt på i 4 år og jeg i ,,, tja... er det 2 eller 3....

Puse du fikk se hos meg er naboen sin. Jeg har hatt både hund og katt, men nå koser jeg med naboenes dyr. Jeg trives med dyr rundt meg så da e det godt at de har.

Ønsker deg en alle tiders dag.

Christine C sa...

Så flink du er :-)) Synes du har fanget mange fine motiver med kameraet ditt. Kos deg videre med kreativ fotografering!

Christine Louise sa...

Kjempe flotte bilder :)