lørdag, desember 06, 2008

Litt om meg og litt til

Eg har fått både utfordring og utmerking dei siste dagane,
og får skunde meg å ta dei med før eg gløymer det ut.
Tusen hjarteleg takk til Tina og Agathe som vil vite 7 ting om meg....
*
Tja, kva skal eg fortelje om meg da.
Tenke, tenke, gruble...
1. Som barn og langt inn i voksen alder var eg hysterisk mørkredd,
men plutseleg ein dag for rundt 6 år siden så var den borte vekk.
*
2. Siden eg lærte å lese har eg slukt bøker,
og i alderen 9-15 år så sat eg med nasen i ei bok,
til stor irritasjon for mange.
3. I ein gymtime i 9. klasse tok eg ein uheldig salto på "tjukkasen"
som resulterte i brudd i to nakkevirvlar.
*
4. Eg har ein tatovering og ein piercing...
5. Eg er veldig lettrørt og grin når nasjonal sangen vert spela,
barnekor syng eller ser ein trist eller rørande film.
*
6. Eg har alltid hatt pinnstritt hår,
men dei seinare åra har det begynt å bølge seg.
7. Eg har alltid hatt katt,
og drog heim kattongar i hopetal til mammas store fortvilelse.
*
Nå veit de litt meir om meg,
og eg skal sende denne videre til 7 stykker.
Men siden det snart er jul får alle
som har lyst lov til å ta den med seg.
***
*
Denne flotte utmerkinga har eg fått av Tina,
Lena, Maret og Christine.
Tusen hjarteleg takk.
*

Denne bloggen investerer i og tror på NÆRHET
- nærhet i rom, tid og forholderne er usedvanlig sjarmerende og søte,
og formålet er å finne og å være venner.
De er ikke opptatt av utmerkelser og selvhevdelse.
Vårt håp er at når båndene på disse utmerkelser er kuttet,
vil enda flere vennskap ha forplantet seg.
Vær vennlig å gi litt ekstra oppmerksomhet til disse!
Gi denne utmerkelsen til åtte bloggere,
som igjen må velge seg åtte nye.
Inkluder denne teksten på utmerkelsen deres.
*
Eg gir denne videre til:
Desse 8 bloggane utmerkar seg positivt på kvar sin måte.
Alex - Mitt hus ditt hus.
Anja -Historien om et liv.
Organic - Lizzi.
Bea - Strikkepinnar og andre pinnar.
Torunn - Hvorfor ikke.
Magny.
Cattas verden.
9na.
*
Ha ein fin laurdagskveld alle som kikkar innom.
*
Ps. Eg har verdens snillaste mann.
I dag gjekk han på jobb for meg fram til kl 12,
slik at eg kunne sove litt frampå etter gårsdagen
langopen butikkjobb:)



16 kommentarer:

Magdalena sa...

ja du fortener en snill mann, sånn er det bare....
( godt det...)
jaaa ... ska prøva finna på nåke..... gruble -gruble som du seier...
Fin kveld til deg,¨¨
eg har helga for meg sjølv.. dei andre er i London, eg blogge og vaske og steller , får veninner hit ikveld~~~~
klem til deg~~~

Klaffen sa...

Så gøy å bli bedre kjent! Og så snill mann du har, men fortjener det veldig! Den største gleden vi kan ha er å gjøre andre glad :) ha en strålende 2`dre advents helg. klem

Anne sa...

Å heldige du som har en så snill mann, men han er da ikke helt borte vekk min heller :-)
Jo, akkurat nå er han det da, for han er på jobbreise til japan, men over jelga da kommer han hjem igjen :-) og stor og liten gleder seg stort.

Så her er det endel vasking som står på programmet denne helga, utrolig så mye tid en får til overs når mannfolka rømmer redet en stund.

Spennende lesning om deg da Hilde, den mørkreddhistoria vet jeg alt om, men nå har da jeg blitt så gammel at de får bare komme to "ta meg" den som vil :-)))

Ha en flott kveld Hilde.

Som mine dager er sa...

Da kjenner jeg deg litt bedre også. Det har sine fordeler å bli mer voksen, når både fall i håret kommer og mørkeredselen forsvinner. Jeg fikk høydeskrekk etter fyllte 40.

Punkt 2 og 5 er vi helt like ;-)

Snill og omtenksom mann du har. Det er viktig å sette pris på hverandre!

Ha en flott helg, Hilde.

Klem fra Marit

Magdalena sa...

nei no kom eg på at eg måtte sjekke, leste eg feil?? og jippi, det gjorde eg,- trudde er måte ta sju`ern....
klem i gjen....

Monicas sa...

åh..så koselig og fin blogg du hadde..kommer innom flere ganger....ha en fin kveld

Mitt hvite hus sa...

Så koselig å bli litt mer kjent med deg=) Mørkredd er jeg enda, høyde skrekken er blitt verre med åraO=)

Nydelige bilder du viser også0)
Så kjekt å ha en så snill mann da, ta godt vare på han=)
Klem

Anonym sa...

Så koselig å få vite litt mere om deg.
Flott skrevet og fine bilder du har lagt til.
Ha en fortsatt fin kveld.
Klem fra meg

Christine Louise sa...

Oi, jeg har nettopp utfordret deg også. Men ser du allerede har blitt utfordret ;) Klem

GAWO sa...

Trivelig å få vite litt mer om deg. Nr. 4 var egentlig en overraskelse. :-)

Ida sa...

Så utrolig flott blogg du har !! :-) Har sniktittet litt her - og i "butikken" din! Så fantastisk mye fint du lager - har aldri sett noe lignende ! Flotte malerier, vesker, puter osv ! Mye inspriasjon å hente fra deg!

Stilig den kalenderen ! Synd jeg ikke kom over den tidligere - da hadde jeg nok "kopiert" den :-) Får bli en sak til neste år !!;)

Ha en fin advent! Klemmer fra Ida

Tante Mimmi sa...

Morosamt å lese!
kjennde meg att i ein ting, eg og er så lettrørt! Nesten plagsomt! :)
God sundag til deg og dine!

Huset på toppen sa...

Ja, så ble vi litt bedre kjent med deg, veldig koselig:-)Så snill mann du har som stiller på jobb for deg:-)

Gratulerer med awarder, velfortjent.-)

Ha en fin 2 søndag i advent!
Klem
Linda

Berit T sa...

Et hjerte til deg hos meg!

Takk for en koselig dag!

Anonym sa...

Takk for hyggelig award :D

Grantrejakt høyres spennande ut, forresten! Spørs om det må jaktast litt her óg.. ;)

Ha ei fin veke!

organic-lizzi sa...

tuuusen takk:-))) nå ble jeg skikkelig glad..
Sitter med iphone i Tønsberg..venter på bil som er på stor service. I morgen skal jeg snakke med mange hunder,så gir denne herlige utmerkelsen videre på onsdag... Fortsatt deilig dag& Stooor klem Randi