lørdag, januar 26, 2008

Litt gamalt og litt nytt..

...tenkte eg å vise i dag.
Denne veska sydde eg på skulen i haust då me skulle lage eit bæreredskap!
Veska er sydd av eit mønstra stoff fra Ålèns,
fløyelstoff fra skulen sitt rikhaldige lager og applikasjon fra restene mine.
Veska er fora med eit tynt brunt stoff.

Blomen er applikert på med senka undertransportør og broderifot.
Ein raud knapp i midten sette prikken over i`n:)



eine kjøkkenveggen heng eit teppe som eg sydde for fleire år siden.
Det er brukt svart lin og masse grøne stoff, og litt rosa og svart.


Strimler i ulik breidde sydd i saman,
skjært opp i ulik breidde og sydd i saman igjen,
dannar mønsteret her.
Dette er ein veldig kjekk teknikk som kan brukast til bilder,
puter, dukar og vesker,mm.


Strimlene som er sydd i samam varier fra 2 til 6 cm + -,
og det kan gjerne blandast inn silke og andre stoff med struktur.




I går sydde eg denne vesle pungen med applikert hjarta på begge sider.
Den er sydd saman av 21 småbitar,quilta på maskin og har glidelås.
Pungen målar ca 10 * 6 cm.




Tilslutt vil eg gi alle ein blom med ønske om ei fin og koseleg helg,
ilag med dei du er glad i:)




12 kommentarer:

9na sa...

Du er så flink til å sy vesker! Kjempefine. Og så leit det var med den unge damen du og Malin skriver om. Veldig sørgelig. Og det du skriver med å nyte dagen er jeg helt enig i. Må prøve det. Ikke lett, det er så lett å glemme å sette pris på det man har og ikke mase med uvesentlige detaljer.

Anne sa...

Tøff en veske, som en liten barnekjole i grunn...

Vakker, og DU som jeg missunner dere som kan sy...

silje-sin sa...

Så fine ting du har sydd! Og så flott orkidé! Ha en riktig god helg du også:) klem fra silje

Hem och Lycka sa...

Men vad duktig du är på att sy, vilken underbar väska och pung!! kram

Siv Jane sa...

Så flotte ting du har lagt - knallfine veska, pung og nydeligt bilde.

ja du er rett og slett et kreativt naturtalent Hilde :o)

ha ein fine lørdagskveld, kosa deg med rødvin idag, he,he!

Hilsen fra landet sa...

Ojojoj, dette MÅ jeg bare vise frem til hun som er så flink til å quilte men som mangler litt inspirasjon!! Herlige arbeider, design og fargevalg. Driver du med dette på heltid?

ChatrinesLiving sa...

Så tøff veske! Skal si du er kreativ:) Så den lille pungen med alle de lappene, dyktig på symaskina er du!
Ha en kjempefin søndag!
Klem:)

FO - 2 sa...

Flotte arbeider her Hilde. :)
Det må være kjekt å kunne se på ett så fint teppe på kjøkkenet. Jeg elsker farger! ;)
Veska er lekker den og den lille pungen er søt.
God og kreativ søndag til deg! :)

Lene sa...

Neimen, så koselig det var å komme innom her - først et trivelig innlegg - og så er det jammen meg blomst å få til slutt :)

Den veska di til skoleprosjektet var bare kjempelekker. Du er så kreativ og flink med å sette sammen både forskjellige stoffvarianter og farger. Det kommer ikke minst til syne på aplikasjonen du viser. Såå tøft :) Og så fint å lage den lille pungen på samme måten :)

Ha en superfin søndag, Hilde :)

Klem fra meg :)

Lene sa...

Uff, så leit, Hilde.. Hoppet ned på innlegget under.. Tårene spretter her, og jeg får så forferdelig vondt av både famile og venner av denne unge jenta...

Bare trist og uforståelig, slikt...

Anonym sa...

Veska var jo veldig morsom, men eg likte den lille pungen spesielt godt. Den var jo berre søt... Ha ein fin kveld:0)

Miss.T sa...

Superkul veske du hadde sydd deg !! flink du er..skulle ønske jeg kunne sy.