lørdag, september 29, 2007

Rosene er røde....ehm, kvite...

...og i dag vart det ein heil bukett av kvite roser på spisebordet. Eg likar å ha friske blomar på bordet til helga, etter at eg har gjort reint. Det var belønning til meg sjølv i dag, for godt utført arbeid...hehe. *skryte skryte*

Rasmus pusen tek livet med ro, og favoritt plassen hans er oppå spisebordet.....umuliussen:o)

I ettermiddag tok eg meg ein gåtur for å finne litt grønt og nyper til å lage ein haustkrans av. Ein kan fortsatt finne litt fargerike blomar i vegkanten trass i all nedbøren me har hatt.


Blada har vakre fargar nå, men eg saknar litt av den intense raudfargen som dei avogtil får.



Nypene heng fortsatt med vassdråpe på seg, dei får ikkje tid til å tørke mellom regnskura.




Haustkransen vart til i kveld medan mannen såg på "Ladder 49" på tv. Eg sat på golvet og jobba, og gløtta litt på filmen innimellom.

Eg laga han av blader og nyper eg fann på turen, lyng og lavendel fra utekrukkene.
Nå heng han på veggen ved inngangsdøra og pyntar opp litt i gråvèret:o)
Eg var ein tur til by`n i dag på føremiddagen. Eg skulle eigentleg kjøpe ein lim til tekstil, men den hadde dei ikkje inne akkurat nå,typisk...Så då handla eg litt småtteri utenom. Kartong til takkekort, innpakningspapir, dukkehår, metallboks, og litt anna pyssel. Tok turen innom Plantasjen også. Der var det masse planter på salg så eg kjøpte litt til å plante ute, både grøne buskar, lyng og løkar for våren. Litt anna hoppa også oppi korga heilt av seg sjølv....merkeleg. Sikkert fordi eg fekk med meg bankkortet til mannen,tjihi..
Tusen takk til alle som er så koselege og legg igjen kommentar her hos meg. Det set eg veldig stor pris på.
Ha ein fin søndag alle som er innom:o)







16 kommentarer:

Rosépikene sa...

Så mangte fine bilder! God helg!

elin1976 sa...

Jeg pleier også alltid å ha mannens visa. Merkelig nok er det alltid mer penger der enn på mitt(?)he he. Spør du han vet han hvordor ......jeg kjøper jo alt mulig som jeg ikke har bruk for! NEEEEEEEEEI. :o)
Takk for de fine ordene på bloggen i går. Sånnt varmer og gjør at man liksom holder på videre med det man gjør om du skjønner. he he.
Fikk roser av mannen i går. Fine røde roser men de var veldig fortjent. he he. Det er så skjelden at jeg får roser bare når han har gjordt noe galt. ha ha. Å det hadde han!
Han var på conac safari på fredagen med jobbe. Den begynnte kl. 12 på dagen( å da må det jo gå gale) og så kom han hjem kl. 20.30 Å du kan si det slik at han var ikke i form til å komme hjem da i det hele tatt. ha ha. Hadde du sett en ilder som var rett ved å sprekke mens jeg prøvde å forhandle med mannen om at han skulle legge seg. ja da var det sikkert meg det!
Ha en fin dag:O)

Anne sa...

Vakker krans du har laget ja. Hadde det bare vært helt tørt hadde den sikkert holdt seg bedre over tid, men været kan vi da ikke gjøre noe med desverre.

Fin søndag ønskes deg også.

MODERN COUNTRY sa...

Heisann,
For noen fantastiske flotte bilder du har tatt! HØsten er herlig, roser er skjønne og Rasmus, ja han er bare til sise opp (",)
Håper du har det fint om dagen og nyter fine høstdager :)
Ha en topp dag Hilde!
Klem, Aina

Tor sa...

Hei Hilde,
takk for hyggelig tilbakemelding!
I likhet med Rosenpiken ble jeg veldig imponert over bildene du har tatt. I det heletatt en fin side! Når det er sagt så føler jeg meg ganske ensom i denne flokken med flotte kvinner. Kanskje dere kunne oppforde mennene i deres liv til å starte blogger også? Ja, kanskje dette skal være starten på en "jeg fikk mannen min til å starte med blogg" bølge! Utfordringen er dermed sendt!

[morgrethe] sa...

Kransen din ble skikkelig fin Hilde. Belønning etter helgavask er et must, å kjøpe blomster er en bedre belønning enn cola.... Her er det heller ikke så røde farger ute, det har vel noe med temperaturen å gjøre. Nå skal jeg nyte søndagen, håper du gjør det samme. Grethe

Trines Hus og Hage sa...

Så nydelig krans du lagde, Hilde! Fantastisk! Ja,riktig å belønne seg selv litt til helgen. Ha en god uke. Trine

Malin sa...

Hei hei mammo:)
Eg trur eg ska få te å komma him te helgå!!! Eg har fri på lørdag så då kan me få te ein himtur=)
Klem

Lille Trille sa...

Nydelig høstkrans og nydelige bilder. Kan dessverre ikke si at jeg er like kreativ når jeg ser på tv, da er jeg mest opptatt av god sittestilling og snacks innen rekkevidde hi,hi.
Ønsker deg en riktig fin uke !
Klem Lille Trille

åsemor sa...

Blomster som "bonus" kan motivere til mye umotiverende arbeid :)
Så fin den kransen ble, du er ei allsidig dame.

Ha ei fin uke!

marit sa...

For en nydelig krans! Ha ei fin uke:-)

ESMERALDAS HJERTE sa...

nydelig krans:) Er så mye fint som vokser rett utenfor døra:)

Søndagsklem

Albertines verden sa...

Vakker krans ble det. Jeg har nesten helt likt skap som deg, mitt står på kjøkkenet og rommer ufattelig mye. Kjøpte det i en bruktbutikk for 250,00 og malte det i Magnolia, lik veggfargen.
Ønsker deg en riktig fin uke!

9na sa...

Sååå fin krans da! Kjempenydelig, kan du lage en til meg også?

Marie sa...

Mange fine bilete! Ja er det ikkje merkeleg korleis ulike ting hoppar oppi handlekorga av seg sjølv? Ønskjer god arbeidsveke :o)

Anonym sa...

Nydeleg krans du har laga. Bruker du streng for å feste? Tenkte å lage meg ain haustkrans, men har ikkje heilt peiling på korleis eg skal feste den. Tenkte å surre streng rundt. Blir det feil??
Nei, no må eg komme meg i seng. Kransen får eg tenke på ein annan dag. Natta!