torsdag, februar 07, 2008

Draumen om sommaren

Eg lengtar etter sol og varme.
Eg skulle så gjerne hatt det slik som på bilete.

Eg vil gå langs vegen,

og lukte på rosene som stikker ut fra stakittgjerdet.

Eg vil begrave nasen inni rosa,

og berre nyte dufta av sol og sommar.



Eg vil stupe uti bølgene og symje til eg er sliten,

og late meg på stranda etterpå.


Eg vil så gjerne ta ein tur i båten,
og fiske middagsmaten.




Eg vil trekke inn lukta fra syrinbuskane,
og dei vil for alltid minne meg om naboane Marie og Bernhard.







Eg vil nyte synet av humla som kosar seg i rhododendronblomen.




Eg vil smørje meg med solkrem og nyte eit glass kald drikke.








Eg vil gå i sandalar og kjenne sola varme på mine bare tær.







Eg vil studere ei marihøne som spankulerar på ein stein.







Men mest av alt så vil eg spise meg mett på jordbær,
masse jordbær, så mange eg berre klarer.
********
Dette drøymer eg om nett no, fordi regnet høljar ned ute,
og eg er inne og er blitt sjuk.
Då hjelper det å ha bilete fra sommaren som var,
når ein lengtar mot den som kjem.
*
Ha ein fin torsdag alle som kikkar innom:)










13 kommentarer:

GAWO sa...

Den Draumen vil eg dela med deg.

Huff, er du blitt syk. Stakkars, nå må du skynde deg og bli frisk. Jeg ønsker deg god bedring.

Rune Eide sa...

Selv om det regner og blåser utenfor, så blir det en god torsdag av de bildene der!

God bedring!

Randi sa...

Jeg har også valgt meg noen sommerbilder.
Jeg gleder meg til varme dager og lune kvelder. Det er godt å ha noe å se frem til.
Ha en finfin Torsdagskveld

Grip dagen sa...

Åh... skulle ønske vi hadde sommer, ja!
Så godt å drømme seg bort en liten stund! Vidunderlig stemning i bildene.

Brrr... Men nå må jeg ned til peisen igjen. Selv om det var sommer på bloggen, føler jeg ikke varmen direkte på kroppen...

Kos deg videre og god bedring.
Varme tanker fra Marit

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Nei så kjedelig at du er blitt syk, godt at du har så fine bilder og Blogglandia, det er trøst det!! Ta vare på deg selv og god bedring!
Klem

Lemi sa...

ååå dit vil æ være me!! e så kald.. hele vintern e æ kald..

Lemi sa...

ååå dit vil æ være me!! e så kald.. hele vintern e æ kald..

Berit T sa...

Å dette såg utrolig deilig ut!
Som jeg gleder meg at dette er tiden vi går mot, skal bli fantastisk.
Håper du blir snart frisk.
Klem.

Cronchios sa...

Utroooolig nydelig,tusen takk for en aldri så liten titt inn i sommeren.Nå vet jeg hva jeg kan drømme om i mnd fremover:-)))

God bedring til en fantastisk blogger:-)

Hilsen Tone (storesøster til Svein Ove)

Må jo følge med i bloggen din...det dukker jo opp de flotteste bilder både titt og ofte.

elin1976 sa...

Klokka er halv 6 fredag morgen å etter å ha sett disse fantastiske bildene så er jeg såååååååå gira på å vaske og gjøre rent. Å når det lysner skal jeg nyte dagen med symaskinen. Takk for inspirasjon:O)

Astrids nr.2 sa...

Hei! Ja jeg drømmer også om sommer nå. Er litt lei av glatte veger osv. God bedring til deg. Håper du er i bedre form i dag! Så flott at du vil bli blodgiver da!! Ha ei riktig så god helg. Kos deg!

Marie sa...

ÅÅÅÅÅÅ sukk.... Så vakkert! Alt saman!

Anja Holt sa...

Gleder meg ikke noe mindre til sommeren etter dette innlegget ditt, gitt!

God bedring!