lørdag, desember 22, 2007

Pitte litla julafta....

...kallar me denne dagen. Og dagen i dag har gått med til å levere ut gåver, vaske, rydde gjesterommet og slappe av.

Nå er det ferdig pynta i heimen, berre julatre som manglar, men det kjem inn i morgon. Det siste eg gjer før eg legg meg på litla julafta er å pynte treet. Så setter eg meg ned og nyter synet medan eg har ei stille stund for meg sjølv.

Sofan har fått nye puter i velour stoff kjøpt på fretex. Dei har enkle applikerte hjerter til pynt.

I gangen har ullnissen min fått plass i lag med eit par lykter. Nissen har eg hatt i mange år, og han er eg veldig glad i:)


Eit par søte englar pyntar opp på kommoden.



På loftstova er det englane som råder. Desse tre er så søte og morosame der dei står.




Dette er den første julepynten eg kjøpte meg. Engelen har porselens hender og hode, og kjole i sateng og blonder. Eg trur eg var rundt 15 år når eg kjøpte den.





I loftsvinduet heng ei lykt til telys og ein engel som er så stygg at han vert fin. Eg likar englar med personleghet, og det har han her mykje av.






Nå skal eg snart sjå " Nå er det jul ....igjen" på tv2. Den er så koseleg, og blant dei filmane eg må sjå når det er jul.
Ha ein koseleg lørdagskveld alle som kikkar innom:)







14 kommentarer:

organic-lizzi sa...

Nei og nei så mye fint du har pyntet med:-))Hos oss må vi vaske gulvet tre ganger om dagen bare for å holde hund og kattehår noenlunde vekk..
Kos dag i morgen,og vis bilde av treet ditt da er du snill..
klem Randi

Berit T sa...

Ser du begynner å bli ferdig med pynting, mange koselige ting.

Har hatt besøk i kveld, slappet helt av og bare nyter det.

God natt, så snakkes vi.

Silkeline sa...

Skikkelig flott julepynt du har tatt fram! Jeg har akkurat samme juletretradisjon som deg.....treet pyntes sent lille julaften, og synet nytes i en stille stund før jeg finner puta.
Jeg har også en sånn Isoldenisse laget av ull. Det er min mor som har laget den til meg, og jeg er skikkelig glad i den. Det er den eneste nissen jeg har, for her går det mest i engler.
Takk for så mange hyggelige hilsener inne hos meg, og jeg ønsker deg en riktig God Jul min venn:) Håper du får en fredfyllt og kanskje hvit jul?.....
Juleklem fra meg:))

elin1976 sa...

Utrolig flotte engler. Du har så mange flotte saker og ting. Takk fro den hyggelige kommentaren på bloggen. Ønsker deg en fin jul og lille julaften sammen med familien din. Masse klemmer fra Elin:O)

Anita sa...

Riktig God Jul tildeg og dine!!!
KLem fra Anita!

9na sa...

Hei! Er innom for å ønske GOD JUL til deg og dine! Her er det stort sett klart, mangler pynt på treet, men det kommer snart. Og så må jeg kanskje kjøpe et par sko til Catta, det blir en utfordring i dag tror jeg... Ha det fint!!! PS Hvordan går det med Rasmus da? Du kan jo sende ham til oss, så kan han få litt pepperkakehus!?!

Grannylovestoknit sa...

Så fine julebilder av pynten hos deg. Ønsker deg en riktig god og fredelig jul!

Lemi sa...

æ vil ønske deg og dine ei fredelig jul og ett godt nyttår!!!
juleklem fra Lene

FO - 2 sa...

God julestemning hos deg Hilde.
Kos deg med pynting av juletreet i kveld. Det skal vi også.
GOD JUL til deg og dine.
Juleklem fra Ida. :)

Marie sa...

Nydelege stemningsbilete frå heimen din!

Eg har også juletreet igjen, det MÅ pyntas litle julafta!

God jul til deg og dine!
Klem frå Marie

Anonym sa...

Så mye fine ting du viser fram her, kjempekoselig å se! :)

Nå har jeg bare igjen å pynte juletreet så er jeg klar her jeg også! Herlig

Ønsker deg en riktig god jul

Juleklem fra Mette

Gunhild sa...

God Jul til deg!!!

Hem och Lycka sa...

vilka söta bilder du visar.. önskar dig en härlig jul! kram

ChatrinesLiving sa...

Så koselig hos deg!
Ønsker deg en kjempefin jul!
Stor juleklem fra chatrine:)