lørdag, november 10, 2007

Helgekos


I går kveld hadde eg ein filmdate med min kjære. Me var heime aleine, og ingen av oss skulle ut på noko anna for ein gangs skuld. Snill som han er så fekk eg velge film, og siden eg er så glad i koselege og romantiske filmar så vart det "The Holiday". Eg såg han på kino i fjor jul, men min kjære hadde ikkje sett han, så då var det jo greit:o) Det er godt å sjå filmar som er berre koselege og alt går godt. + at det er mykje fint å sjå på i denne filmen,hehe. Tenker jo då sjølvsagt på interiøra i dei engelske landsbyhusa....

Rasmus pusen har ligget strekk ut foran omnen i dag, men når det vert for varmt så er det oppi strikkegarnkorga mi. Nå er det komen snø her i dag, og det likar han veldig godt. Så nå er han ute og spring av seg litt, før ny runde foran omnen. Rare pusen:o)

Me hadde innlevering på skulen denne veka, så på torsdag vart dette utsnittet eg har teikna av Kenneth i kol innlevert + ein del andre ting. Me er begynt på den siste oppgåva før jul, og det skulle vere eit relieff i valfri teknikk. Eg hadde veldig lyst til å lage det i tekstil, men for å utfordre meg sjølv litt så valde eg tre. Så det skal bli spanande å sjå om eg får det til slik eg har tenkt.


Eg held på å sy litt vesker for tida, men det er berre denne som er heilt ferdig. Svart veske med bilde og detaljar i sterke fargar.
*
I kveld skal me på middag til mi kjære storesøster Berit.
Der skal me vere alle 4 søskena og ektemakar, så det vert nok ein triveleg og koseleg kveld.
Så til alle som er innom vil eg seie tusen takk for alle koselege kommentarar:o) og så vil eg ønskje alle ei retteleg GOD HELG.



16 kommentarer:

Marie sa...

Kjekt å kose seg med film ein gong iblandt. Flott teikning av Kenneth og nydelege vesker! Katten Rasmus er heilskjønn!

Anonym sa...

Takk for hilsenen Hilde.-Det er en nydelig blogg du har. Jeg er stadig innom og titter.--Kos dere hos berit og hils så mye til henne.

Anonym sa...

Du er kjempeflink å tegne! Og veska såg jo også fin ut. "Knæsje" fargar.

Petunia sa...

Koselig med filmkveld i armkroken til sin kjære.
Vi skulle se film i kveld (Ocean's 13), men så klarte vi å sulle det bort ved å se litt forskjellig på tv'n i stedet. (Skal vi danse,aidensfield, Løvebakken osv...) plutselig var klokken blitt 2315 og siden filmen vi skulle se varer 1 2 timer, så fant vi ut at vi sparer filmen til en annen kveld.
Tegningen din var fin og vesken likeså...
Ha en fin søndag. Nå skal jeg legge meg. Farsdag i morgen (egentlig i dag) så her blir det vel frokost på sengen med gaver og kake:)

Anita sa...

Den filmen er helt i in smak! og tegningen, utrolig at det går an!! Sååååå flott!

Klem Anita

Anonym sa...

The Holiday er en kjempeskjønn film, jeg har tenkt å kjøpe den på dvd til meg selv jeg :)

Fin veske, du er flink! :)

God søndag

FO - 2 sa...

Masse kos hos deg, kan jeg se. :)
Takk for filmtips. Hvis jeg skal se filmer, så liker jeg dem litt "klissete"... ;)

Akkurat nå er yngstejenta her, Camilla på kino med en gutt i klassen og foreldrene hans.
Hun lurte på om det kunne kalles en "date". Hehe.

Både veska og bildet er flotte! Du er flink og kreativ! :)

God søndag videre og farsdag til deg og dine. :)

åsemor sa...

Du er så flink å tegne, ja ellers med hendene dine også, men fallt helt for tegninga av sønnen din.
Ja, er ikke den filmen fin, interiøret både i "hytta" og "huset" fenger, en sitter med et smil om munnen hele filmen.
Tenker dere koser dere hos Berit, heldiggriser.....kanskje dere får krabbe og hummer.........

Ha ei fin uke kreative Hilde :)

elin1976 sa...

Hei på deg
Ja, her var det jammen masse flotte bilder. Hvis du får til det relieffet i tre ja da skal jag ta av meg skoa å springe barbent i snøen en time uten å hyle. Det er jo kanon fint og så mange detaljer. (så gjenstår det bare å se om jeg må springe barbent)

Her har det snødd og regnet og dnødd og regnet men tror det snør ute nå. Vil ha masse snø!!!Det er snart jul for pokker.
Kvelden skal brukes til å slappe av etter to dager på fyl.. nei da det ble ganske forsiktig. I går ble det ikke forsiktig. Men jeg er så fin form at jeg får rett og slett ikke dette helt til å stemme. Det ble blandet både gløgg, hvitvin, øl, bailys og mer rødvin så jeg er ikke helt sikker på om jeg har blitt edru for da pleier jeg nemlig å bli veldig dårlig og det er jeg ikke nå så da må jeg være full. he he.
Ha en fin søndag. Klem fra Elin:O)

Anne sa...

Koselig med film! Den har jeg faktisk hatt lyst til å se. Takk for at du minnet meg på den. Håper du får en fin uke. Klem

My little footprints sa...

Hei!
Så flink du er til å tegne! Det var en kjempefin tegning du hadde laget!! Skulle ønske jeg hadde de samme evnene :)
Ønsker deg en fin uke!
Med hilsen fra Beth

Silkeline sa...

Så koselig med en filmdate med mannen:))
Så flink du er til å tegne! Nydelige arbeider du lager....sikkert gøy og utfordrende med oppgaver. Jeg likte så godt veska du har laget også....fint med litt farger:)

Ha en fin uke Hilde:))

[morgrethe] sa...

Så flink du er Hilde. Kulltegninga di var jo kjempefin, veska likeså. Når det gjelder "The Holiday", så er jeg helt enig. En koselig film som en kan se opp igjen og opp igjen. Lykke til med trearbeidet ditt.

Astrids nr.2 sa...

Nydelig kulltegning!!! og kjempefin veske med.
Du går tydeligvis på rett studie - tenk å få utvikle de evnene du allerede har. Det blir jo bare så praktfullt!!!! Nattinatti

Anniche ♥ Annas Rom sa...

HEHEHEHEhehehe, ja det er utrolig mye fint interiør i den filmen ", mmm, helt enig!!

Du er visst flink til så mye du , artig å se!

ha en god uke! klem

MODERN COUNTRY sa...

Så trivelig det hørtes ut :) Nydelig veske du har laget og såååå søt pus! :))
Aina